måndag 4 april 2011

Pärlor och trasor

I kväll blev det inte någon direkt smycketillverkning, men jag kom en bit på väg vad gäller att leta pärlor till de 2 beställda, vita halsband jag borde få gjorda snarast möjligt. Resten av kvällen har jag suttit och virkat jeanstrasor. Det är INTE ett lätt göra, kan jag lugnt säga. Min högra handled bad nyss om lite vila så då blev det uppdatering av bloggen.

Några av korgarna jag virkat
 Här är ett litet lapptäcksarbete i Yo-Yo teknik
 Mattan jag håller på med
Det är underbart kul att virka trasor. Speciellt trikå. Jag har gjort en hel del korgar den senaste tiden, men nu är det runda mattor på gång. Allt direkt efter stundens ingivelser och tillgång på material. Att göra unika saker är ju något jag sysslat med i åratal. inte bara smycke. Nej, mössor, vantar, sockor vad det stickade beträffar. Och nu då all denna traskavalkad! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar